skip to Main Content
(+45) 7199 0055 info@imprezzing.dk
  • da
Figur3top

Dialogbaserede (salgs)præsentationer

Stadig i gang med at lire en masse slides af? Det er so yesterday. Spring ud i Conversational presenting. Det kræver mod, aftvinger respekt og giver resultater.

Forestil dig et møde med en kunde. Tidligere var sælgeren den, der havde al viden, og kunden måtte gå til ham for at få overblik og samle ideer.

I dag er det omvendt. Det er kunden, der sidder med en en stor viden. Hun har researchet online inden hun kontaktede sælgeren:

Selvom banen er kridtet op på ny, angriber mange sælgere stadig kundemødet som før internettet blev opfundet. De laver alenlange indledninger, bruger tid til at demonstrere deres store viden, og fortsætter på den slagne sti, selvom kunden allerede er på et højt vidensniveau.

Hvad nu hvis sælgeren begynder at tænke dialog frem for enetale? Kan man styre det?

Ja, det kan man. Men det kræver noget andet end det traditionelle “vi-begynder-med-slide-1-og-slutter-med-nummer-54-præsentation”. Dialogen skal understøttes af et godt præsentationsprogram (Prezi Business) – og der skal øves nye vaner ind:

1)   Sælgeren giver en 1-minuts starttale, med en god intro til nye trends eller det, hans virksomhed er optaget af lige nu.

2)   Så lægger han sin tablet på bordet og siger ”Hvad kunne du tænke dig at høre noget om?”

3)  Så lader han kunden pege og klikke på det emne, der er mest relevant; programmet zoomer ind til flere oplysninger, der er let at orientere sig nysgerrigt i. Og starter han en samtale. Sælgeren kan dele ud af viden og tips efter behov, stille gode åbne spørgsmål og koncentrere sig om at skabe kontakt.

4)  Ved afslutningen af mødet, har sælgeren en kort opsummerende passage på 1-2 minutter. Lige præcis det, han ved, fungerer godt. Måske støttet af grafik og information fra et par særlige slides i præsentationen.

5)   Finito! Kunden får naturligvis link til præsentationen – der ligger online og altid er up to date.

Der er masser af fordele:

  • Det er altid samme præsentation sælgeren går ud med. Ingen timelang powerpointslidesortering som forberedelse. Kun en prezi – der indeholder al information.
  • Hver kunde får et personligt link til præsentationen. Det giver mulighed for at følge med i hvordan kunden orienterer sig i produkterne.

Og der kommer mere

Eksemplerne i dette indlæg er baseret på Prezi Business-programmet, som vi er certificeret i hos Imprezzing. Der er naturligvis masser af andre fordele og funktioner i Prezi Business. Mere om det i næste indlæg.

 

Tænker du at dialogbaserede præsentationer også kan bruges til helt almindelige præsentationer? Godt! Det synes jeg også! Skulle vi ikke tage at tale sammen om det?

*******************

Christina fra Imprezzing arbejder med præsentationer, Prezi og det ny Prezi Business. Imprezzing.dk leverer prezidesign og -kurser. Altid baseret på vores store viden om kommunikation, præsentationsteknik og storytelling. Imprezzing samarbejder med Prezi og er certificeret i deres produkter.

Begrebet Conversational Speaking er en grundlæggende element i udviklingen af Prezis nye Business-program. Følg Prezis Spencer Waldron, hvis du ikke kan vente med at læse mere.

Kontakt os, hvis du vil i dialog:  info@imprezzing.dk, eller som personlig besked til Christina Steensgaard Høyer

Skriv et svar

Din e-mailadresse vil ikke blive publiceret. Krævede felter er markeret med *

Skal vi tale sammen i 15 minutter?

  • I tvivl om I skal bruge Prezi til en præsentation?
  • Specifikke problemer, der skal løses?
  • Se eksempler på Imprezzings prezi’er og videoer?

Udfyld og få GRATIS, uforpligtende rådgivning.
​Vi kontakter dig så hurtigt vi kan, og aftaler et mødetidspunkt.
  • Dette felt er til validering og bør ikke ændres.
Få 15 min. GRATIS rådgivning
Back To Top